Sıkça Sorulan Sorular

Bilişim Hizmetleri

CIU-NET hesabı nedir ?

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi'nin (UKÜ) tüm öğrencilerine ve çalışanlarına sağlanan bir kimlik ve erişim aracıdır. Bu hesap, öğrenci ve çalışanlara, üniversitenin Bilgi İşlem Merkezi'nin sunduğu tüm sistem, otomasyon ve portallara tek kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapma olanağı sunmaktadır. CIU-NET hesabınızla erişebileceğiniz sistem ve portallar:

  • Öğrenci Bilgi Sistemi (SIS)

  • Webmail

  • Moodle

  • Intranet

  • Share Portal

  • Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS)

  • Kütüphane Uzaktan Veri Tabanı Erişim Portalı

CIU-NET hesap şifremi nasıl değiştirebilirim ?

Akademik & İdari Personel

  1. "https://sis.ciu.edu.tr" adresinden 'Şifremi Unuttum - Personel' bağlantısı tıklanır.

  2. Bilgiler doldurulur ve ‘Devam’ tuşuna tıklanır. Bilgileriniz sistemdeki bilgiler ile uyuşmuyorsa İnsan Kaynakları Müdürlüğü ile iletişime geçilmesi gerekir.

  3. İnsan Kaynakları Müdürlüğü tarafından sisteme girilmiş olan mobil telefon numarasına kısa mesaj olarak gelen kod, ekrandaki uygun yere yazılır.

  4. Belirlenmek istenen yeni parola alttaki şartları sağlayacak şekilde yazılır ve ’Devam’ tuşuna tıklanarak parola değiştirilir.

 

Öğrenci

  1. "https://sis.ciu.edu.tr" adresinden 'Şifremi Unuttum - Öğrenci' bağlantısı tıklanır.

  2. Öğrenci numarası ve sisteme girilmiş olan mobil telefon numarasının son iki hanesi girilir. Kısa mesaj olarak gelen kod, ekrandaki uygun yere yazılır.

  3. Bilgileriniz sistemdeki bilgiler ile uyuşmuyor ise Öğrenci İşleri Müdürlüğü ile iletişime geçilmesi gerekir.

  4.  Aday öğrenciler, onaylanmış başvuru formu üzerinde bulunan doğrulama kodunu kullanarak ’Devam’ tuşuna tıklanılır.

  5. Belirlenmek istenen yeni parola alttaki şartları sağlayacak şekilde yazılır ve ’Devam’ tuşuna tıklanarak parola değiştirilir.

 

Uzun ve karmaşık şifreler güvenliği artırır. Bu nedenle şifrelerinizi yenilerken aşağıdaki noktalara dikkat etmelisiniz:

  • Şifre uzunluğu en az 10 karakter olmalıdır.
  • En az bir büyük harf, bir küçük harf ve bir rakam içermelidir.
  • Önceki 2 şifrenizden farklı olmalıdır.
  • Türkçe karakterler içeremez.
  • Özel karakterler içermelidir (örneğin !;#$).
EBYS nedir ?

Belge otomasyonunun elektronik ortamda gerçekleşmesini sağlayan sistemdir.

https://ebys.ciu.edu.tr/ adresine CIU-NET hesabı kullanılarak giriş yapılabilmektedir. 

 

Kütüphane veri tabanlarına uzaktan nasıl erişim sağlayabilirim ?

Üniversitemizin abone olduğu elektronik veri tabanlarına kampüs içi ve kampüs dışından erişim sağlanılabilmektedir.

 

Kampüs içerisinde kullanılacak bilgisayarlar üzerinde herhangi bir ayar yapılması gerekmemektedir.

 

Kampüs dışarısında kullanılacak bilgisayarlar üzerinde tarayıcıda gerekli düzenleme yapıldıktan sonra CIU-NET hesabı ile erişilebilir.

 

Tarayıcı üzerindeki yapılması gereken ayarlar için tıklayınız

https://www.ciu.edu.tr/tr/ogrenci-yasami/kutuphane/veritabanlari adresinden ulaşabilirsiniz.

Öğrenci Bilgi Sistemi (SIS) nedir ?

SIS, UKÜ öğrencilerinin akademik kayıtlarını, notlarını, derslerini ve diğer akademik bilgilerini takip etmelerini sağlayan web tabanlı bir sistemdir. SIS, akademisyenlerin ve öğrencilerin çeşitli amaçlarla kullanabileceği bir dizi özellik sunmaktadır, bu özelliklerden bazıları;

Akademik Personel

  • Üniversite akademisyenleri, öğrencilerin değerlendirilmesi amacıyla sınavlar oluşturabilirler.
  • Akademisyenler, ders içeriklerini güncel tutarak öğrencilere en son bilgileri sunabilirler.
  • Üniversite akademisyenleri, öğrencilerin katılımını değerlendirmek için yoklama alabilir ve bu yoklamaların takibini yapabilirler.
  • Üniversite akademisyenleri, danışman olarak görev aldıklarında, öğrencilerin dönem kaydı sırasında seçtikleri dersleri onaylayabilirler.
  • Üniversite akademisyenleri, kendilerine atanmış öğrencilerin lisansüstü jurilerini yönetebilirler ve listeyebilirler.
  • Akademisyenler Akreditasyon Modulü ile öğrencilerin almış oldukları derslerden ne kadar başırılı olduklarını ölçmek için kullanabilirler.

Öğrenci

  • Öğrenciler yeni derslere kayıt yaptırabilir veya kayıtlı oldukları derslerden çekilebilirler. Ek ders talebinde bulunabilir veya dersten çekilme başvurusu yapabilirler. Ders ve sınav programlarına erişebilirler.

  • Öğrenciler sınav sonuçlarını, ödev notlarını ve diğer akademik başarılarını görüntüleyebilir.

  • Öğrenciler akademik danışmanlarıyla iletişim kurabilirler.

  • Öğrenciler transkriptlerini, öğrenci belgelerini ve diğer akademik dokümanlarına erişebilirler.

  • Öğrenciler yurt tercihi ve yurt içerisinde öğün paketi tercihi yapabilir, yurt başvurularında bulanabilirler.

  • Öğrenciler üniversite içerisindeki kulüplere üye olabilirler.

  • Öğrenciler CGPA Hesaplayıcısı ile notlarını hesaplayabilirler.

  • Öğrenciler üniversite harçlarını hesaplayabilirler ve online şekilde ödeyebilirler.

  • Muhasebe, Öğrenci İşleri vs gibi birimlere dilekçe yazıp, dilekçelerini takip edebilirler.

Sisteme, https://sis.ciu.edu.tr adresine CIU-NET hesabı kullanılarak giriş yapılabilmektedir.

MOODLE nedir ?

Öğrenci ve akademisyenlerin dersleri için kullanabileceği bir eğitim portalıdır.

 

Akademisyen veya öğrenci, derslere kendi başlarına kayıt olamaz; bunun yerine, SIS'deki bilgilere göre otomatik olarak kayıt işlemi gerçekleştirilir.

 

https://moodle.ciu.edu.tr adresine CIU-NET hesabı kullanılarak giriş yapılabilmektedir.

 

Moodle sisteminde karşılaştığınız problemler için uzem@ciu.edu.tr adresine e-posta atarak Uzaktan Eğitim Merkezine ulaşabilirsiniz.

SHARE nedir ?

Kullanıcıların dosyalarını güvenli bir şekilde paylaşabilmeleri için tasarlanmış portaldır.

https://share.ciu.edu.tr/ adresine CIU-NET hesabı kullanılarak giriş yapılabilmektedir. Kullanım kılavuzu için tıklayınız

 

INTRANET nedir ?

UKÜ'de görev yapan kişileri farklı çevrimiçi servisleri merkezi bir sistem üzerinden sunan bir kurum içi modüldür. INTRANET’ e erişim sağlayan kişilere, yetkili oldukları servislerin kısayollarını bu platformda bulabilir, genel duyuruları inceleyebilir, sistemlere eklenen yeni özelliklerden haberdar olabilirler.

https://intranet.ciu.edu.tr/ adresine CIU-NET hesabı kullanılarak giriş yapılabilmektedir.

WEBMAIL nedir ?

Webmail, Üniversitenin Akademik / İdari ve Öğrenciler için sunduğu e-posta hizmetidir. İnternet bağlantısı olan her noktadan bilgisayar, tablet, cep telefonu gibi cihazlar kullanılarak bu hizmetten faydalanılabilir. Kullanıcılar, Webmail' i kullanarak kişisel veya profesyonel amaçlarla e-posta gönderip alabilir. Ayrıca kullanıcılar Webmail' i kullanarak dosya ve belgeleri e-posta olarak gönderebilir.

 

Akademik & İdari Personel

https://webmail.ciu.edu.tr adresine CIU-NET hesabı kullanılarak giriş yapılabilmektedir.

E-posta adresi kullanıcıadınız@ciu.edu.tr formatındadır. 

 

Öğrenci

https://student.ciu.edu.tr adresine CIU-NET hesabı kullanılarak giriş yapılabilmektedir.
Öğrencilerin adresi öğrencinumaranız@student.ciu.edu.tr formatındadır. 

Yurt odalarında kablosuz ağ cihazı (WiFi) nasıl kullanabilir ?

Yurt odalarında kişisel WiFi cihazını kullanabilmek için cihaz üzerinde “Wired Area Network (WAN)” port girişi olması gerekmektedir. Ayrıca bu cihaz üzerinde “Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP)” ayarının aktif edilmesi gerekmektedir.