Koronavirüs Sürecinde Örgütsel Dönüşüm ve Örgütsel İletişimin Artan Önemi
Uluslararası Kıbrıs Ünversitesi (UKÜ) İktisat ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Şirin Atakan-Duman, Covid-19 salgını nedeniyle tüm dünyada işletmelerin yapılanmasının ve iş yapış biçimlerinin değiştiğini belirterek, “Bu süreçte işletmeler, paydaşları ile ilişkilerini yönetme açısından ciddi bir dönüşümün içerisindedirler. Bu dönüşümün doğurduğu çevresel baskı altında adaptasyon sürecini en iyi yöneten işletmeler ayakta kalabilecekler.” şeklinde konuştu.
Paydaşlar ile güçlü ilişkilerin kurulmasının işletmelerin başarısında ve bekasında büyük önem taşıdığını kaydeden Duman, ancak bu süreçte işletmelerin paydaşları ile yüz yüze iletişiminin büyük ölçüde ortadan kalktığını veya fiziksel güvenli mesafeyi korumak adına minimum seviyeye çekilmesi nedeniyle ciddi biçimde sarsıldığını dile getirdi.
Doç. Dr. Duman, işletmelerin paydaşları ile ilişkilerinin önemili olduğuna vurgu yaparak, etkili iletişimin paydaşlar ile ilişkilerin zarar görmeden devam ettirilebilmesi açısından büyük önem taşıdığını kaydetti.
Korona virüs pandemisi ile birlikte örgütsel iletişimin büyük ölçüde çevrim içi kanallar ve sosyal medya platformları üzerinden gerçekleştirildiğini hatırlatan Duman, “Etkili örgütsel iletişimin sürdürülebilmesi son haftalarda birçok işletmenin en çok zaman ayırdığı yönetsel aktivite haline gelmiştir.” dedi.
Doç. Dr. Duman, işletmelerin paydaşları ile ilişkilerini güçlü bir şekilde devam ettirebilmeleri için işletmenin önceliğinin paydaşlarının sağlığının korunması olduğu bilgisinin aktarılması gerektiğine dikkat çekerek, işletmenin mali kayıpları ön planda tutulmadan, virüsün yayılmasını engelleyici tedbirlerin alınması ve bunların her türlü sosyal medya platformu aracılığı ile duyurulmasının büyük önem taşıdığını aktardı.
İlave olarak işletmelerin paydaşlarına sunacakları hizmetler konusunda bilgilendirme yapmaları ve onlar için değer yarattıklarını ortaya koymaları gerektiğini açıklayan Duman, “Bu dönem içerisinde bütün işletmelerin finansal anlamda olumsuz etkileneceği bilinmektedir ancak zamanında alınan önemler ile paydaşlarını korumayı ön plana alan, onlar için değer yaratan ve etkili iletişim aracılığı ile uzun vadeli güçlü ilişkiler kurabilen işletmeler bu zor günleri atlatabilenler olacaktır.” ifadesini kullandı.