Uzaktan Eğitimde Dijital Teknolojilerin Kullanımı
Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) Yönetim Bilişim Sistemleri Bölüm Başkanı ve Uzaktan Eğitim Merkezi Komite Üyesi Doç. Dr. Müesser Nat, Covid-19 salgını nedeni ile bugün gelinen noktada dijital dünyaya adapte olabilen kurum ve işletmelerin bu süreci en az hasarla atlatacaklarını belirterek, “Dijitalleşmek seçenek olmaktan çıkmış, bir zorunluluk haline gelmiştir.” dedi.
Doç. Dr. Nat, son yıllarda teknoloji ile ilgili birçok makalede dijitalleşen dünyaya adapte olmak, dijital dünyaya doğan Z kuşağı, teknolojiyle iç içe büyüyen gençler ifadelerinin sıklıkla kullanıldığını aktararak, yine benzer şekilde eğitim kurumlarında ve işletmelerde dijital dönüşümden, teknoloji kullanımının kaçınılmaz olduğundan ve teknolojinin iş süreçlerine entegre edilmesinin gerekliliğinden bahsedildiğini açıkladı.
İşletmelerin sürdürülebilirliği için bu değişime adapte olmanın kaçınılmaz olduğunu kaydeden Nat, koronavirüs salgını nedeniyle yaşanan izolasyon kapsamında dijitalleşmeye uyum sağlayabilen kurum ve işletmelerin bu süreci kullanmayanlara kıyasla daha az zararla atlatacaklarını ifade etti.
Doç. Dr. Nat, dijital teknolojilerin gelişimi yanı sıra kullanımını yakından takip eden ve ayak uydurabilen kurumların, özellikle eğitim kurumlarının bu süreci en az zararla atlatacaklarının aşikâr olduğunu belirterek, “Dijital teknolojilerin eğitimde kullanımından bahsetmeden önce, faklı öğrenme yöntemlerinin olması gibi farklı öğretme yöntemlerinin bulunduğunu da göz ardı etmemeliyiz.” dedi.
Kurumların öğrenme ve öğretme yöntemlerini, ders içeriklerini, derslerin formatını, kullanıcıların dijital yetkinliklerini ve benzeri değişkenleri göz önünde bulundurarak teknolojik altyapılarını sürekli iyileştirmelerinin gerekliliğe dikkat çeken Nat, “Bu noktada önemli olan en iyi veya en pahalı teknolojilere sahip olmak değil, eğitimin kesintisiz ve sorunsuz bir şekilde devam etmesini sağlayacak en uygun teknolojileri kullanıcılara sunmaktır” şeklinde konuştu.
Doç. Dr. Nat, bu süreçte söz konusu teknolojilerin sağlanmaması durumunda kullanıcı morali ve öğrenme/öğretme motivasyonlarının düşmesinin kaçılmaz olduğunu belirterek, “Bu durumda uygulamanın başarısızlığı da net bir şekilde gözlemlenebilecektir.” dedi.