Kampüs

UKÜ İletişim Fakültesi geleceğin iletişimcilerini bekliyor

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) İletişim Fakültesi, sektörün talepleri doğrultusunda uygulama ağırlıklı, çok çeşitli bilgisayar programlarının öğretimine ve kullanımına imkân veren dersleriyle yapılandırılarak, 2021-2022 Akademik Yılı’nda geleceğin iletişimcilerini bekliyor.

UKÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hikmet Seçim, Fakültenin 1997 yılında Üniversitenin kuruluşunda yer alan fakültelerden biri olduğunu belirterek, “Fakültemizde dört bölümde lisans eğitimi verilmektedir. Bunlar, Gazetecilik, Radyo-Televizyon ve Sinema, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile Görsel İletişim Tasarımı bölümleridir” bilgisini paylaştı.

Fakülte bölümlerinde eğitim dilinin İngilizce olduğuna dikkat çeken Seçim, “Ayrıca Fakültemiz bünyesinde İletişim ve Medya Çalışmaları adı altında yüksek lisans ve doktora programları da yürütülmektedir. Yüksek lisans programlarımızda eğitim dili Türkçe ve İngilizce olup, doktora programımız da İngilizce dilinde gerçekleştiriliyor” dedi.

Prof. Dr. Seçim, derslerin % 70’inin laboratuvarlarda, stüdyolarda ve atölye çalışmaları halinde yürütüldüğüne dikkat çekerek, “Kuramsal bilgilerin uygulama olarak da aktarılmasına önem veriyoruz” ifadesini kullandı. Öğrencilerin toplam 20 iş günlük iki staj programına katılması gerektiğini de sözlerine ekleyen Seçim, bu uygulama ile öğrencilerin aynı zamanda iş bulma fırsatı kazanmalarını sağladıklarını aktardı.

Seçim, UKÜ İletişim Fakültesi bünyesinde yer alan Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nün Adada 5 yıllık İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) akreditasyon sertifikasına sahip tek İletişim Fakültesi olduğunu vurgulayarak, “Öğretim elemanlarımızın kalifiyesi, ders programlarımızın sektörün talepleri doğrultusunda yeterliliği, laboratuvar ve kütüphane kaynaklarının zenginliği ile fakültemiz rüştünü uluslararası alanda ispatlamış bir fakültedir” ifadesini kullandı.

Öğrencilerin iletişim sektörünün talep ettiği bilgi ve becerilerle donanarak mezun olduğuna işaret eden Seçim, “Öğrencilerimiz internet ve sosyal medya uygulama alanlarında, medya kuruluşlarında, ajanslarda hem tasarımcı, yapımcı-uygulayıcı hem de yönetici olarak görev alıyorlar” şeklinde konuştu.