Koronavirüsün Turizm Sektörüne Etkisi
Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ), Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksek Okul Müdürü Doç. Dr. Orhan Uludağ, turizm sektörünün Koronavirüsün (COVID-19) patlak vermesinin ardından seyahat arz ve talebi üzerindeki etkileriyle en çok etkilenen sektörlerden biri olduğunu açıkladı.
Doç. Dr. Uludağ, COVID-19'un uluslararası turizm üzerindeki tam etkisini tahmin etmek için henüz çok erken olduğunu söyleyerek, “Bu yıl turizm gelirlerinde ciddi miktarda bir düşüş yaşanacağı esastır” şeklinde konuştu.
Bugün itibariyle, Dünya Turizm Örgütü (UNWTO), 2020'de küresel uluslararası turist varışlarının, Ocak 2020'nin başındaki %3 ile %4 büyüme tahminin %1 ile %3 arasında bir düşüş yaşayabileceğini öngördüğünü de aktaran Uludağ, “Bu uluslararası turistlerin, uluslararası turizm gelirleri kapsamında harcamalarında 30 ile 50 milyar dolarlık bir zararı ortaya çıkarmaktadır” dedi.
Doç. Dr. Uludağ, ilk etapta Asya ve Pasifik’in en çok etkilenmesi beklenen bölgeler olarak öngörüldüğünü ancak koronavırüsün pandemik bir hal alması nedeniyle aynı etkinin tüm bölgelerde hissedildiğini açıkladı.
Ada genelinde 100’ün üzerinde Koronavirüs vakası görülmesinin sadece turizm sekörünü etkilemediğini hatırlatan Uludağ, “Diğer sektörler de alarm durumuna geçtiler” dedi.
Doç. Dr. Uludağ, turizm sektörü kapsamında alınması gereken önlemler olduğunu aktararak, “Çalışan personelin Koronavirüs hakkında eğitim almasının elzem olduğunu kaydetti.
Ek olarak, Dünya Sağlık Örgütü’nün sunmuş olduğu hijyen ve sanitasyon kurallarının uygulanmasının önemine vurgu yapan Uludağ, özellikle termal kameraların yetkililer tarafından belirlenen yerlere yerleştirilmesinin teşhis açısından gerekli olduğunu belirtti.
Doç. Dr. Uludağ, turizm sektörünün bir bütün olduğunu ve tüm paydaşların aynı güdüyü ortaya koyması gerektiğini de dile getirerek, “Devlet Politikası kapsamında havayolundan havalimanına, otellerden tur operatörleri ve seyahat acentelerine tek vücut halinde hareket etmeliyiz” dedi.
Bununla beraber, gelecek senenin yatırım ve planlamalarının bu yıldan yapılması gerektiğinin altını çizen Uludağ, “Sektörde geniş ölçekli bir indirim politikasına gidilmemesi gerekir. Bu, yapılan yatırımların kaybını artıracağı gibi uzun vadede turist algısında yanlış bir mesaj olarak da konuşlanabilir” şeklinde konuştu.