Prof. Dr. HASAN AVCIOĞLU
Eğitim Fakültesi
E-posta
hasana@ciu.edu.tr
Telefon numarası
+90 392 671 11 11
Dahili
2715
Ofis
GE219
Diğer bilgiler
Öz geçmiş
Öğrenim Durumu
- Ankara university (Doktora, 2001)
- Ankara university (Yüksek Lisans, 1994)
- Ankara university (Lisans, 1988)
Yayınlar
Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI,SSCI,Arts and Humanities)
- Ruştioğlu, O., & Avcıoğlu, H. (2022). Comparison of the different presentations of concrete-representational-abstract (CRA) sequence to teach functional academic skills for students with developmental retardation. Sustainability 14, (17), 10752. - 2022
- Avcıoğlu, H. (2017). Classroom teachers behaviors and peers acceptance of students in inclusive classrooms. Educational Sciences: Theory & Practice, 17(2), 463-492. (SSCI) - 2017
- Eliçin, Ö., & Avcıoğlu H. (2014). Otizmi olan çocuklara duyguları ayırt etme becerisi kazandırmada replik silikleştirme ile yapılan öğretimin etkililiği. Eğitim ve Bilim, 39(171), 317-330. (SSCI) - 2014
- Avcıoğlu, H. (2013). Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere selam verme becerisinin öğretiminde videoyla model olmanın etkililiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(1), 455-477. (SSCI) - 2013
- Avcıoğlu, H. (2012). Zihinsel yetersizliği olan çocuklara sosyal beceri kazandırmada kendini yönetme stratejileri doğrultusunda hazırlanan öğretim programının etkililiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 345-351. (SSCI) - 2012
- Avcıoğlu, H. (2012). Zihinsel yetersizliği olan çocuklara sosyal beceri kazandırmada işbirliğine dayalı öğrenme ve drama yöntemlerinin etkililiği. Eğitim ve Bilim, 37(163), 110-125. (SSCI) - 2012
- Avcıoğlu, H. (2012). Rehberlik ve Araştırma Merkez (RAM) müdürlerinin tanılama, yerleştirme-izleme, bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) geliştirme ve kaynaştırma uygulamasında karşılaşılan sorunlara ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(3), 2009-2031. (SSCI) - 2009
- Avcıoğlu, H. (2007). İşitme engelli çocuklara sosyal becerilerin öğretilmesinde işbirlikçi öğrenme yöntemi ile sunulan öğretim programının etkililiğinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1) 313-347. (SSCI) - 2007
Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
- Bayhan, SG, & Avcıoğlu, H. (2022). The opinions of mother, teacher and carer on the role of caregivers in the education of students with special needs. Turkish International Journal of Special Education and Guidance, 11 (2), 99 114. - 2022
- Avcıoğlu, H. 11th International Educational Technology Conference konferansı dahilinde, "Proceedings of 11th International Educational Technology Conference", bildiri kitapçığındaki "Effectiveness of video modelling in training students with intellectual disabilities to greet familiar people when they meet, 1308-1316. - 2011
- Ö. Eliçin., & Avcıoğlu, H. 11th International Educational Technology Conference konferansı dahilinde, "Proceedings of 11th International Educational Technology Conference", bildiri kitapçığında "Otizmi olan çocuklara duygulan ayırt etme becerisi kazandırmada replik silikleştirme ile yapılan öğretimin etkililiği, 1831-1838. - 2011
- Avcıoğlu, H. OMEP 2003 Dünya Konseyi ve Toplantısı ve Konferansı dahilinde, OMEP 2003 Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, bildiri kitapçığındaki Okulöncesi dönemdeki çocuklara sosyal becerilerin öğretilmesinde işbirlikçi öğrenme yöntemi ile sunulan öğretim programının etkililiğinin incelenmesi, 490-504. - 2003
Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
- Evlat, A. & Avcıoğlu, H. (2022). Teachers’ opinions on peer relations between students with special needs in primary education.11 (2), 447 – 460. - 2022
- Rüştioğlu, O., Avcıoğlu, H., Karanfiller, T. & Adalıer, A. (2021). Assistive Technologies Usage Skills Assessment Scale: Validity and Reliability Study. Turkish Online Journal of Educational Technology, 20(1),10-18. - 2021
- Tiryakioğlu, Ö., &Avcıoğlu, H. (2013). Rehberlik ve araştırma merkezi müdürlerinin özel eğitim bölümünün sorunlarını algılamaları. Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counselling, 2(1), 13-29. - 2013
- Çadır, D., & Avcıoğlu, H. (2013). Zihinsel engelli öğrenciler için müzik terapi yöntemine göre hazırlanan sosyal beceri öğretim programının etkililiği. Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counselling, 2(1), 46-63. - 2013
- Avcıoğlu, H. (2013). Using video-modelled social stories to teach social skills to a child with autism. Mediterranean Journal of Educational Research, 14a, 891-896. - 2013
- Avcıoğlu, H. (2012). Zihin engelliler sınıf öğretmenlerinin araç-gereç kullanımına ilişkin görüşleri. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 1(2), 118-133. - 2012
- Tokta, C.M., & Avcıoğlu, H. (2012). Zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencilerine okuma-yazma öğretiminde kullanılan ses temelli cümle yönteminin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri. Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counselling, 1(1), 11-24. - 2012
- Avcıoğlu, H., & Bengisoy, A. (2012). Özel gereksinimi olan çocukların tanılanma sürecinde ailelerin rolüne ilişkin görüşlerinin belirlenmesi (KKTC örneği). Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counselling, 1(2), 74-84. - 2012
- Eldeniz-Çetin, M., & Avcıoğlu, H. (2010). Investigation of the effectiveness of social skills training program prepared through drama technique for mentally disabled students. International Online Journal of Educational Sciences, 2(3), 792-817. - 2010
Diğer yayınlar
- Avcıoğlu, H., Karabıyık, V., & Rüştioğlu, O. (2022). Özel gereksinimi olan öğrencilerin sosyal medya ve cep telefonu kullanmalarına yönelik görüşleri. İletişim çalışmaları 2022 içinde, 205-222. - 2022
- Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi Özel Eğitim Alan Editörü (2013-2019) - 2019
- Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi yayın Kurulu Üyeliği(2013-2016) - 2016
- Karabıyık, V., & Avcıoğlu, H. (2015). Özel eğitim uygulama merkezlerinde görev yapan öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar. 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresinde sunulan sözlü bildiri, Üsküdar Üniversitesi, Küçükçekmece-İstanbul. - 2015
- Avcıoğlu, H., Bengisoy, A., Özekmekçi, A., & Gökçe, S. (2012). Özel Gereksinimi olan çocukların tanılanma sürecinde ailelerin rolü. Paper presented at the meeting of International Special Education Conference 2012(ISECO CYPRUS 2012), Kyrenia, North Cyprus. - 2012
- Avcıoğlu, H. (2012). Using video-modelled social stories to teach social skills to a child with autism. Paper presented at the meeting of 2ndNew Trends on Global Education Conference (GEC12), Kyrenia, North Cyprus. - 2012
- 2012 YILINDA TÜBITAK-ARDEBDE GÖREV ALAN PANELIST - 2012
- Avcıoğlu, H. (2011). Zihin engelliler sınıf öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlamaya ilişkin görüşleri. Paper presented at the meeting of New Trends on Global Education Conference (GEC11), Kyrenia, North Cyprus. - 2011
- Avcıoğlu, H. (2011). Zihin engelliler sınıf öğretmenlerinin araç-gereç kullanımına ilişkin görüşleri. Paper presented at the meeting of New Trends on Global Education Conference (GEC11), Kyrenia, North Cyprus. - 2011
- Sağıroğlu, N., & Avcıoğlu, H. (2011). Özel gereksinimli bireylere sahip ailelerin çocuklarının devam ettiği özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinden beklentileri. 21. Ulusal Özel Eğitim Kongresinde sunulan poster, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimagusa-KKTC. - 2011
- 2009 YILINDA TÜBITAK-ARDEB DE GÖREV ALAN PANELIST - 2009
- Şimşek, Z., & Avcıoğlu, H. (2008). Determining the levels of hopelessness in the normal siblings of individuals who need special education. Poster session presented at 2ND International Conferance on Special Education, Marmaris, Türkiye. - 2008
- Özak, H., & Avcıoğlu, H. (2008). Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere okuma becerilerinin öğretiminde bilgisayar aracılığıyla sunulan eş zamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği. 18. Ulusal Özel Eğitim Kongresinde sunulan bildiri, Selçuk Üniversitesi, Konya. - 2008
- Özak, H., Vural, M., & Avcıoğlu, H. (2007). Rehberlik araştırma merkezi müdürlerinin gönderme, tanılama, yerleştirme, izleme ve değerlendirmeye ilişkin görüş ve önerileri. XVII. Ulusal Özel Eğitim Kongresinde sunulan bildiri, İzmir. - 2007
- 2007 YILINDA TÜBITAK DA GÖREV ALAN PANELIST - 2007
- Eldeniz-Çetin, M., & Avcıoğlu, H. (2005). Hafif düzeyde zihinsel öğrenme yetersizliği olan öğrencilere sosyal beceri öğretiminde drama yöntemiyle hazırlanmış öğretim programının etkililiğinin incelenmesi. XV. Ulusal Özel Eğitim Kongresinde sunulan bildiri, Gazi Üniversitesi, Ankara. - 2005
- Avcıoğlu, H., & Halisküçük, S. (2004). Normal çocuğa sahip ailelere kaynaştırmaya yönelik bilgi verici programın aileler üzerindeki etkisi. XIV. Ulusal Özel Eğitim Kongresinde sunulan bildiri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu. - 2004
- Avcıoğlu, H., Eldeniz-Çetin, M., & Çelik, İ. (2004). Kaynaştırma sınıflarında görev yapan sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenlerinin kaynaştırılmış öğrencilere yönelik pekiştireç belirleme durumlarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesi. XIV. Ulusal Özel Eğitim Kongresinde sunulan bildiri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu. - 2004
- Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi Hakemliği (2004 yılından itibaren) - 2004
- Avcıoğlu, H. (2002). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. XI. Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Lefkoşa, KKTC. - 2002
Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
- Karabıyık, V., & Avcıoğlu, H. (2021). The problems special education teachers encounter and their solution recommendations (the case of Northern Cyprus). Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counselling ISSN: 1300-7432, 10(1), 86–100. - 2021
- Özak, H., & Avcıoğlu, H. (2012). Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere okuma becerilerinin öğretiminde bilgisayar aracılığıyla sunulan eş zamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 33-50. - 2012
- Avcıoğlu, H. (2011). Zihin engelliler sınıf öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı (bep) hazırlamaya ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 11(1), 41-58. - 2011
- Özak, H., Vural, M., & Avcıoğlu, H. (2008). Rehberlik araştırma merkezi müdürlerinin gönderme, tanılama, yerleştirme, izleme ve değerlendirmeye ilişkin görüş ve önerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 189-205. - 2008
- Avcıoğlu, H. (2007). Sosyal becerileri değerlendirme ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması (4-6 yaş). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,7(2), 87-101. - 2007
- Akçamete, G., & Avcıoğlu, H. (2005). Sosyal becerileri değerlendirme ölçeğinin (7-12 yaş) geçerlik ve güvenirlik çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 61-77. - 2005
- Avcıoğlu, H. (2000). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuma becerilerinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 25(115), 10-17. - 2000
- Avcıoğlu, H., & Akçamete, G. (1996). Iowa sessiz okuma testi düzey 1 formunun uyarlama, geçerlik-güvenirlik çalışması. Özel Eğitim Dergisi, 2(2), 56-67. - 1996
Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
- Avcıoğlu, H. (2021). Kavram öğretiminde ölçme ve değerlendirme. H. Avcıoğlu Ed), Özel eğitimde kavram öğretimi içinde (1. Basım)(157-189). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. - 2021
- Avcıoğlu, H. (2021). Kavram öğretiminde ölçme ve değerlendirme. H. Avcıoğlu Ed), Özel eğitimde kavram öğretimi içinde (1. Basım)(157-189). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. - 2021
- Avcıoğlu, H. (2019). Sınıfın fiziksel olarak düzenlenmesi. H. Avcıoğlu, (Ed), Özel eğitimde sınıf yönetimi içinde (1. Basım)(155-176). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. - 2019
- Avcıoğlu, H. (2018). Özel gereksinimi olan çocuklarda sosyal beceriler. H. Gülay Ogelman (Ed), Yaşamın ilk yıllarında sosyal beceriler içinde (1. Basım)(87-108). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. - 2018
Yazılan ulusal kitaplar veya kitaplarda bölümler
- Avcıoğlu, H. (2016). İlk okuma yazma öğretiminde ölçme ve değerlendirme. H. Avcıoğlu, (Ed), Özel eğitimde okuma yazma öğretimi içinde (3. Basım)(65-140). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. - 2016
- Avcıoğlu, H. (Ed.). (2016). Özel eğitimde okuma yazma öğretimi (1. Basım). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. - 2016
- Avcıoğlu, H. (2015). Adan Zye BEP. Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. - 2015
- Avcıoğlu, H. (2013). Özel gereksinimi olan bireylerin değerlendirilmesi(3. Basım). Ankara: Vize Yayıncılık. - 2013
- Avcıoğlu, H. (2013). Bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP). H. Avcıoğlu, (Ed), İlköğretimde özel eğitim içinde (3. Basım)(65-140). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. - 2013
- Avcıoğlu, H. (Ed.). (2013). İlköğretimde özel eğitim(3. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. - 2013
- Avcıoğlu, H. (2010). Etkinliklerle sosyal beceri öğretimi(5. Basım). Ankara: Kök Yayınları. - 2010
- Avcıoğlu, H. (2008). İşitme yetersizliği olan öğrenciler. İ. H. Diken, (Ed), Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim içinde (170-214). Ankara: Pegem Akademi. - 2008
- Avcıoğlu, H., Çırpar, B., Topukçu, H., & Turna, R. (1995). Ders geçme ve kredi uygulamasında danışman öğretmenler için el kitabı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi. - 1995
Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
- Avcıoğlu, H., Sazak-Pınar, E., & Öztürk, T.Ö. (2004). Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan kaynaştırmaya yönelik öğretmen ve anne-baba tutumlarının incelenmesi. A. Yıkmış ve E. Sazak (Haz.), Özel Eğitimden Yansımalar / 14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi Bildirileri (s. 226-231). İstanbul: Kök Yayıncılık. - 2004
- Avcıoğlu, H., Demiray, Z., & Eldeniz-Çetin, M. (2004). Kaynaştırma sınıfına devam eden ortopedik engelli öğrencilerin karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi. A. Yıkmış ve E. Sazak (Haz.), Özel Eğitimden Yansımalar / 14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi Bildirileri (s. 226-231). İstanbul: Kök Yayıncılık. - 2004
- Avcıoğlu, H., Özbey, F., & Eldeniz-Çetin, M. (2004). Sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıf ve branş öğretmenlerinin kaynaştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. A. Yıkmış ve E. Sazak (Haz.), Özel Eğitimden Yansımalar / 14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi Bildirileri (s. 79-89). İstanbul: Kök Yayıncılık. - 2004
Yönetilen Tezler
Yönetilen Doktora Tezleri
- Ruştioğlu, O (2022). Gelişim geriliği olan öğrencilere işlevsel akademik becerileri öğretmek için somut-temsili-soyut (CRA) dizisinin farklı sunumlarının karşılaştırılması. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı. - 2022
- Cebeci, S. (2015). Otizmi olan çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılmasında doğal öğretim yönteminin etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı. - 2015
Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri
- Söylemez, N. (2021).Otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere sosyal beceri öğretiminde temel tepki ve fırsat öğretim yöntemleriyle yapılan öğretim uygulamalarının karşılaştırılması. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı. - 2021
- Bayhan, S. (2021). Özel gereksinimi olan öğrencilerin eğitim uygulamalarında bakıcıların rolü: anne öğretmen ve bakıcı görüşleri. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı. - 2021
- Sivritaş, S. (2021). Otizm spektrum bozukluğu olan öğrenciye okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesinde hikaye haritası ve sesli düşünme yöntemlerinin karşılaştırılması. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı. - 2021
- Topal, İ. (2019). Zihinsel yetersizliğe sahip çocuğu olan ailelerin çocuklarının sosyal etkileşimlerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi.Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı. - 2019
- Güllüoğlu, B. (2019). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sosyal becerilerin öğretiminde doğrudan öğretim yöntemi ve videoyla model olma yöntemlerinin karşılaştırılması. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı. - 2019
- Evlat, A. (2018). Özel gereksinimli öğrencilerle akranları arasındaki ilişkiler hakkında öğretmen görüşleri. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı. - 2018
- Büyükeğilmez, N. (2018). Destek eğitim odası uygulamalarına ilişkin sınıf öğretmenleri ve özel eğitim öğretmenlerinin görüş ve önerileri. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı. Uluslararası KıbrısÜniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı. - 2018
- Toker, C. (2017). Özel eğitim okuluna devam eden özel gereksinimi olan öğrencilerin sergilemiş oldukları problem davranışlar ve öğretmenlerin bu problem davranışlar karşısında karşılaştıkları sorunlar ile bu sorunların çözümüne yönelik önerilerinin belirlenmesi. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı. - 2017
- İneci, S. (2016). Zihinsel yetersizliği olan bireylere öz bakım becerilerinin öğretiminde şarkı ile desteklenen video model olma yönteminin etkililiği. Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı. - 2016
- Karabıyık, V. (2015). Özel eğitim uygulama merkezlerinde görev yapan öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı. - 2015
- Özdemir, Ö. (2011). Otizmi olan çocuklara duyguları ayırt etme becerisi kazandırmada replik silikleştirme ile yapılan öğretimin etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı. - 2011
- Çelik H. (2010). Kendi kendini yönetme tekniği doğrultusunda hazırlanan öğretim programının, zihinsel yetersizliği olan çocuklara sosyal becerilerin öğretiminde etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı. - 2010
- Tiryakioğlu, Ö.(2009). Rehberlik ve araştırma merkezi müdürlerinin özel Eğitim bölümünün sorunlarını algılamaları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı. - 2009
- Çadır, D. 2008). Zihinsel yetersizliği olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde müzik terapi yöntemiyle hazırlanmış öğretim programının etkililiğinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı. - 2008
- Cerit, C. (2008). Kaynaştırma sınıflarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemine yönelik görüşlerinin saptanması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı. - 2008
- Özak, H. (2008). Hafif derecede zihinsel yetersizliği olan öğrencilere sosyal ortamlarda karşılaşılan levhalardaki kelimelerin öğretiminde bilgisayar aracılığıyla sunulan eş zamanlı ipucu yöntemi ile öğretimin etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı. - 2008
- Şimşek, Z. (2007). Özel eğitime gereksinimi olan bireylerin özel eğitime gereksinimi olmayan kardeşlerinin umutsuzluk düzeylerinin belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı. - 2007
- Yıkmış, N. (2006). İl milli eğitim yöneticilerinin kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüş ve önerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı. - 2006
- Sağıroğlu, N. (2006). Özel gereksinimli bireylere sahip ailelerin çocuklarının devam ettiği özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinden beklentileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı. - 2006
- Eldeniz, M. (2005). Hafif düzeyde zihinsel öğrenme yetersizliği olan öğrencilere sosyal beceri öğretiminde drama yöntemiyle hazırlanmış öğretim programının etkililiğinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı. - 2005
Projeler
- 1. 3-18 Yaş Grubundaki Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite/Aşırı Hareketlilik Bozukluğu (DEHB) Olan Çocukların Eğitimi Projesi'nin 'Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocukların Eğitiminde Sosyal Beceri Öğretimi' ile ilgili danışmanlık.
- 2. Özel Eğitim Gerektiren Bireyler İçin Bilgisayar Destekli Eğitim Platformu Projesinde danışmanlık.
- 3. Umut Adımları Projesinde koordinatörlük (2002-2003)
Çalışma Alanları
- Sosyal beceri eğitimi
- Özel eğitimde değerlendirme