Yrd. Doç. Dr. FETHİ TURAN
Eğitim Fakültesi
E-posta
fturan@ciu.edu.tr
Telefon numarası
+90 392 671 11 11
Dahili
Ofis
321
Diğer bilgiler
Öz geçmiş
Öğrenim Durumu
- Gazi University Preschool Education Teaching (Doktora, 2014)
- TODAİE public administration (Yüksek Lisans, 2007)
- Gazi University Educational Sciences Education Management Audit Planning and Economy (Lisans, 1991)
Yayınlar
Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
- BEBEKLİKTEN ERGENLİĞE İYİ OLUŞ POZİTİF DÜŞÜNME EĞİTİMİ - 2022
- Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim programlarında aile katılımı - 2021
Diğer yayınlar
- Turan F. (2022). Orta Çocukluk Döneminde İyi Oluş ve Pozitif Düşünme. Çağla Gür (Ed.), Bebeklikten Ergenliğe İyi Oluş. Pozitif Düşünme Eğitimi (1. Baskı) içinde (s. 125-147). Ankara: Anı Yayıncılık. - 2022
- F3. Turan, F. Türkiye’de ilköğretim siyasaları. Eğitim ve Denetim Dergisi. Sayı: 18. (2008). - 2008
- F2. Turan, F. Okul öncesi eğitimin önemi ve yaygınlaştırılması. Eğitim ve Denetim Dergisi, Sayı: 10. (2003). - 2003
Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
- Okul Öncesi Eğitim Programları Geliştirme Sürecinde “1953 Ana Okulları Eğitim Programı - 2021
- Analysis of the Objectives and Teacher Practices in Preschool Curriculum in Terms of Revised Bloom’s Taxonomy - 2020
- Turan F., Ulutaş, İ. (2016).Resimli Öykü Kitaplarının Karakter Eğitimi Aracı Olarak Kullanmak, Eğitim ve Uygulama Dergisi ISSN 2222-1735 (Paper) ISSN 2222-288X (Online) 7, (15). 169-176. - 2016
- A2. Turan, F. (2016). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Öğretim Faaliyetlerinin Denetimi, International Journal Of Eurasia Social Sciences, 7, (23). 94-119. - 2016
Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
- D7. Turan, F., Gönen, M. ve Aydos, E. H. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının resimli öykü kitaplarını seçme konusunda yeterlik düzeyleri ve kendi yeterliklerine ilişkin algılarının incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1), 400-422. - 2017
- Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Resimli Öykü Kitaplarının Özellikleri ile Öğretmenlerin Bu Kitapları Kullanma Durumlarının İncelenmesi - 2017
- Türkiye’nin Zorunlu Eğitim Politikaları -Tarihsel Perspektif - 2016
- OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN ETKİNLİKLERDE KULLANDIKLARI RESİMLİ ÖYKÜ KİTAPLARININ KARAKTER EĞİTİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ - 2014
- İlköğretim Müfettişlerinin Etik Rol Davranışlarına İlişkin Algıların Mukayeseli İncelenmesi (Konya İli Örneği) - 2009
- D2. Turan, F. (2004). Okul öncesi eğitim kurumları yönetmeliği ve programının değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, (sayı: 162), 109-125. - 2004
- OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ VE PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, sayı:162 - 2004
- İLKÖĞRETİM OKULLARINDA “DOĞRU ve GÜZEL YAZI YAZMA” ÇALIŞMALARI - 2002
Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
- B9. Turan, F., Polat, S., Kanık, M. (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının “Öğretmenlik Uygulaması II” Dersi Hakkında Görüşleri. 14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE. SUSTAINABLE DEVELOPMENT, CULTURE, EDUCATION.Innovations and Challenges of Teacher Education for Sustainable Development May, 12 – 14, 2016 Konya, TURKEY. (Özet Basım) - 2016
- B2. Turan, F., Yeşilyurt, İ. (2010). Okul öncesi eğitim kurumlarının denetiminde karşılaşılan sorunlar ve denetim sürecinin geliştirilmesi. Uluslararası Denetim Kongresi, ss. 147-158. Dumlupınar Üniversitesi-Tem-Sen, 23-25 Haziran, KÜTAHYA. - 2010
Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
- E2. Turan, F. (2014). Türkiye’de Zorunlu Eğitim -Tarihsel Perspektif- (Poster Bildiri). Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR) 1-12-13 Eylül, EYUDER ve Necmettin Erbakan Üniversitesi-KONYA. (Özet Basım). - 2014
- E1. Turan, F. (2009). İlköğretim müfettişlerinin etik rol davranışlarına ilişkin algılar. Kamu Etiği Sempozyumu, ss. 339-352. 25-26 Mayıs, TODAİE – ANKARA. - 2009
Projeler
- Guidance and Auditing to Improve the Quality of Vocationel Educational in the Field of Early Childhood (GAIQVET) – İspanya (Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü-Uluslar arası AB Projesi)
- Guidance and Auditing to Improve the Quality of Vocationel Educational in the Field of Early Childhood (GAIQVET) – İspanya (Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü-Uluslar arası AB Projesi)
- Guidance and Auditing to Improve the Quality of Vocationel Educational in the Field of Early Childhood (GAIQVET) – İspanya (Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü-Uluslar arası AB Projesi)
- Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi MEB & UNICEF
- Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi MEB & UNICEF
- Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi MEB & UNICEF
- Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi MEB & UNICEF
Ödüller
- KKTC Mili Eğitim Bakanlığı, Teşekkür Belgesi, "BEBEKLİKTEN ERGENLİĞE İYİ OLUŞ" Pozitif Düşünme Eğitimi kitabına katkıdan dolayı. (2022)
- HİZMET ŞEREF BELGESİ (2015)
- Lozan Antlaşmasının 90. Yılı Etkinlikleri Kapsamında; Çocuklara Yönelik Lozan Antlaşması ve Mübadele Konulu Öykü Yarışması birinciliği ve para ödülü (2013)
- UNICEF Türkiye Temsilciliği tarafından Teşekkür Belgesi (2013)
- Aylıkla ödül (2007)
- Başarı belgesi (1999)
- Takdirname (1992)
- Teşekkür belgesi (1989)
Çalışma Alanları
- Çocuk Edebiyatı
- Eğitim Denetimi
- Karakter ve Değerler Eğitimi
- Eğitim-öğretim Programları
İdari Görevler
- İlköğretim Müfettişi/ Eğitim Müfettişi (1997-2012)
- İl Eğitim Denetmeni/ Maarif Müfettişi (2012-2013)
- Maarif Müfettişi (2013-2015)