Fethi	TURAN

Yrd. Doç. Dr. FETHİ TURAN

Eğitim Fakültesi

Telefon numarası +90 392 671 11 11
Dahili
Ofis 321
Diğer bilgiler

Öz geçmiş

Öğrenim Durumu
  • Gazi University Preschool Education Teaching (Doktora, 2014)
  • TODAİE public administration (Yüksek Lisans, 2007)
  • Gazi University Educational Sciences Education Management Audit Planning and Economy (Lisans, 1991)
Yayınlar

Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

  • BEBEKLİKTEN ERGENLİĞE İYİ OLUŞ POZİTİF DÜŞÜNME EĞİTİMİ - 2022
  • Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim programlarında aile katılımı - 2021

Diğer yayınlar

  • Turan F. (2022). Orta Çocukluk Döneminde İyi Oluş ve Pozitif Düşünme. Çağla Gür (Ed.), Bebeklikten Ergenliğe İyi Oluş. Pozitif Düşünme Eğitimi (1. Baskı) içinde (s. 125-147). Ankara: Anı Yayıncılık. - 2022
  • F3. Turan, F. Türkiye’de ilköğretim siyasaları. Eğitim ve Denetim Dergisi. Sayı: 18. (2008). - 2008
  • F2. Turan, F. Okul öncesi eğitimin önemi ve yaygınlaştırılması. Eğitim ve Denetim Dergisi, Sayı: 10. (2003). - 2003

Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

  • Okul Öncesi Eğitim Programları Geliştirme Sürecinde “1953 Ana Okulları Eğitim Programı - 2021
  • Analysis of the Objectives and Teacher Practices in Preschool Curriculum in Terms of Revised Bloom’s Taxonomy - 2020
  • Turan F., Ulutaş, İ. (2016).Resimli Öykü Kitaplarının Karakter Eğitimi Aracı Olarak Kullanmak, Eğitim ve Uygulama Dergisi ISSN 2222-1735 (Paper) ISSN 2222-288X (Online) 7, (15). 169-176. - 2016
  • A2. Turan, F. (2016). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Öğretim Faaliyetlerinin Denetimi, International Journal Of Eurasia Social Sciences, 7, (23). 94-119. - 2016

Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

  • D7. Turan, F., Gönen, M. ve Aydos, E. H. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının resimli öykü kitaplarını seçme konusunda yeterlik düzeyleri ve kendi yeterliklerine ilişkin algılarının incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1), 400-422. - 2017
  • Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Resimli Öykü Kitaplarının Özellikleri ile Öğretmenlerin Bu Kitapları Kullanma Durumlarının İncelenmesi - 2017
  • Türkiye’nin Zorunlu Eğitim Politikaları -Tarihsel Perspektif - 2016
  • OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN ETKİNLİKLERDE KULLANDIKLARI RESİMLİ ÖYKÜ KİTAPLARININ KARAKTER EĞİTİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ - 2014
  • İlköğretim Müfettişlerinin Etik Rol Davranışlarına İlişkin Algıların Mukayeseli İncelenmesi (Konya İli Örneği) - 2009
  • D2. Turan, F. (2004). Okul öncesi eğitim kurumları yönetmeliği ve programının değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, (sayı: 162), 109-125. - 2004
  • OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ VE PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, sayı:162 - 2004
  • İLKÖĞRETİM OKULLARINDA “DOĞRU ve GÜZEL YAZI YAZMA” ÇALIŞMALARI - 2002

Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

  • B9. Turan, F., Polat, S., Kanık, M. (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının “Öğretmenlik Uygulaması II” Dersi Hakkında Görüşleri. 14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE. SUSTAINABLE DEVELOPMENT, CULTURE, EDUCATION.Innovations and Challenges of Teacher Education for Sustainable Development May, 12 – 14, 2016 Konya, TURKEY. (Özet Basım) - 2016
  • B2. Turan, F., Yeşilyurt, İ. (2010). Okul öncesi eğitim kurumlarının denetiminde karşılaşılan sorunlar ve denetim sürecinin geliştirilmesi. Uluslararası Denetim Kongresi, ss. 147-158. Dumlupınar Üniversitesi-Tem-Sen, 23-25 Haziran, KÜTAHYA. - 2010

Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

  • E2. Turan, F. (2014). Türkiye’de Zorunlu Eğitim -Tarihsel Perspektif- (Poster Bildiri). Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR) 1-12-13 Eylül, EYUDER ve Necmettin Erbakan Üniversitesi-KONYA. (Özet Basım). - 2014
  • E1. Turan, F. (2009). İlköğretim müfettişlerinin etik rol davranışlarına ilişkin algılar. Kamu Etiği Sempozyumu, ss. 339-352. 25-26 Mayıs, TODAİE – ANKARA. - 2009
Projeler
  • Guidance and Auditing to Improve the Quality of Vocationel Educational in the Field of Early Childhood (GAIQVET) – İspanya (Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü-Uluslar arası AB Projesi)
  • Guidance and Auditing to Improve the Quality of Vocationel Educational in the Field of Early Childhood (GAIQVET) – İspanya (Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü-Uluslar arası AB Projesi)
  • Guidance and Auditing to Improve the Quality of Vocationel Educational in the Field of Early Childhood (GAIQVET) – İspanya (Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü-Uluslar arası AB Projesi)
  • Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi MEB & UNICEF
  • Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi MEB & UNICEF
  • Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi MEB & UNICEF
  • Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi MEB & UNICEF
Ödüller
  • KKTC Mili Eğitim Bakanlığı, Teşekkür Belgesi, "BEBEKLİKTEN ERGENLİĞE İYİ OLUŞ" Pozitif Düşünme Eğitimi kitabına katkıdan dolayı. (2022)
  • HİZMET ŞEREF BELGESİ (2015)
  • Lozan Antlaşmasının 90. Yılı Etkinlikleri Kapsamında; Çocuklara Yönelik Lozan Antlaşması ve Mübadele Konulu Öykü Yarışması birinciliği ve para ödülü (2013)
  • UNICEF Türkiye Temsilciliği tarafından Teşekkür Belgesi (2013)
  • Aylıkla ödül (2007)
  • Başarı belgesi (1999)
  • Takdirname (1992)
  • Teşekkür belgesi (1989)
Çalışma Alanları
  • Çocuk Edebiyatı
  • Eğitim Denetimi
  • Karakter ve Değerler Eğitimi
  • Eğitim-öğretim Programları
İdari Görevler
  • İlköğretim Müfettişi/ Eğitim Müfettişi (1997-2012)
  • İl Eğitim Denetmeni/ Maarif Müfettişi (2012-2013)
  • Maarif Müfettişi (2013-2015)