Prof. Dr. ÇAĞLA GÜR
Eğitim Fakültesi
E-posta
cgur@ciu.edu.tr
Telefon numarası
+90 392 671 11 11
Dahili
2719
Ofis
EH304
Diğer bilgiler
Öz geçmiş
Öğrenim Durumu
- Southwales University (PgDip-Tezsiz) Klinik Psikiyatri (Yüksek Lisans, 2022)
- Gazi University Child development and education (Doktora, 2006)
- Hacettepe University Child health and education (Yüksek Lisans, 1998)
- Hacettepe University Child health and education (Lisans, 1995)
Yayınlar
Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
- Gur, C. & Halabi, E.B. (2023). Targeting Motivation for Primary School Teachers in Saudi Arabia . International Journal of Innovative Approaches in Education, 7(3), 91-113. doi: 10.29329/ijiape.2023.605.1 - 2023
- Yıldız,T. & Gür,Ç. (2023). KKTC’deki İlkokul Yöneticilerinin Çatışma Çözme Stratejilerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 13(2), 377-405, doi: 10.23863/kalem.2023.253 - 2023
- Gül,H. & Gür,Ç. (2022). “Investigating the Relationship between Problem-Solving, Coping Styles and Stress Levels among Parents of Children with ASD, ADHD and Typical Development”, European Journal of Educational Research, 11(3): 1231 - 1243 https://doi.org/10.12973/eu-jer.11.3.1231 (Scopus) (https://eu-jer.com/EU-JER_11_3_1231.pdf) - 2022
- Gür, Ç., Özbiler, Ş., Eser, B., Göksu, H. & Karasalih, Ş. (2021). Positive Thinking Schools: Projects From Teachers. Education Quarterly Reviews, 4, 4, 352-369. DOI: 10.31014/aior.1993.04.04.398 (Elsevier) - 2021
- Kuset,Ş. & Gür,Ç. (2021). Immigrant Mothers with Preschool Children in Northern Cyprus and Their Attitudes Towards Their Children. Journal of Social Studies Education Research, 12 (2), 26-53. https://jsser.org/index.php/jsser/article/view/2512/497 (Scopus Q1) - 2021
- Bartin, L., Gür, Ç., & Nuri, C. (2021). Examining the views of parents with special needs children regarding their children’s sex education (North Cyprus sample). Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counselling (TIJSEG), 10(2), 125-140. http://www.ijtase.net/ojs/index.php/IJSEG/article/view/1365/1146 - 2021
- Gür,Ç. (2021). Öğreniyorum, Öyleyse Varım: Okul Öncesinde Öğrenmeye İlişkin Düşünceler Üzerine Bir Araştırma, Socrates Journal of Interdisciplinary Social Studies, 7(8):38-55. Doi :http://dx.doi.org/10.51293/socrates.23 - 2021
- Gür,Ç., Yavşan,C., Durmaz,A. & Çember,E. (2020). Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1):33-47 - 2020
- Gür,Ç.,Koçak,N & Sağlar,M. (2017). “Çok Boyutlu Bakış Açılarıyla Düşünme Eğitimi Programının 5 Yaş ve 6 Yaş Grubu Çocukların Okul Olgunluğu Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi”. Eğitim ve Bilim, 42 (189): 153-165. –SSCI (Q3) - 2017
- Gür, Ç. ,Koçak,N. ,Ünsal,S.& Karayel,F.(2017). “İşitme Kaybı Olan ve Olmayan 5-6 Yaş Grubu Çocukların Okul Olgunluğu Düzeylerinin Karşılaştırılması”. Asian Journal of Instruction, 5(1): 1-11. - 2017
- Çağla Gür (2016). How Should The Educatıon Of Thınkıng Be? "Thınkıng Wıth Multıdımensıonal Perspectıves". British Journal of Education Vol.4, No.2, 61-73. Alan İndeksli. - 2016
- Şafak,M., Bayrak,F., Şirin,N., Uslu,N., Gür,Ç.,Koçak,N., Yazıcı,C. Ve Demircan,A. (2015). A Study on Extending the Values Education Program in Preschool. Journal of Education and Future, 7, 17-35.- Alan İndeksli - 2015
- Gür,Ç.(2015). Self Knowledge and Adolescence. Procedia Social and Behavioral Sciences, 197, 1716-1720. - 2015
- Çağla Gür, Nurcan Koçak, Münire Şafak, Nurşen Şirin, Arzu Demircan, İlhan Koç, Murat Yapar (2015). The Views Of Early Chıldhood Teachers On Values Education And The Problems They Encounter, International Journal of Education and Research Vol. 3 No. 5 , 315-328, Alan İndeksli. - 2015
- Çağla Gür, The Impact of Students' Perception of the Tendency for Social Anxiety and Problem Solving Skills on Their Motivational Levels", European Journal of Scientific Research ,94(4):460-471 (2013) Alan İndeksli - 2013
- Çağla Gür, "The Impact of the Self-Awareness and Problem Solving Skills Training Program with Therapeutic Cards ", Wulfenia Journal, 20(1):237-250 (2013) - 2013
- Çağla Gür, ;Development of Behavior Values Scale for Children in the Five-To-Six-Year-Old Age Group', International Journal of Learning and Development, 3(1):56-72 (2013) Alan İndeksli - 2013
- Çağla Gür, Zuleyha Yuvacı, Munire Şafak, "The Toy in My Dreams", European Journal of Social Sciences, 34(1):31-38 (2012)- Alan İndeksli - 2012
- Çağla Gür, "Turkish Marbling and Gifted Children", International Journal of Learning and Development, 2(6):86-92 (2012)- Alan İndeksli - 2012
- Çağla Gür, ;A Study on the Enrichment Practice Accompanied by Supportive Counselling for a Gifted Student", International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 2(1): 172-180 (2012). Alan İndeksli - 2012
- Çağla Gür ;Agriculture in Early Childhood", Innova Ciencia, 4(9):275 (2012) - 2012
- Çağla Gür, 'Before Suggesting Books for Gifted Young Children', European Journal of Social Sciences, 19(3):342-347 (2011).- Alan İndeksli - 2011
- Çağla Gür, 'Evaluations of Kindergarten Teachers in Turkey', European Journal of Social Sciences, 16(1):43-52 (2010)- Alan İndeksli - 2010
- Çağla Gür, 'Cultural Competence in High School', Research Journal of International Studies, 16, 64-72 (2010)- Alan İndeksli - 2010
- Çağla Gür, 'Is There Any Positive Effect Effect of Classical Music on Cognitive Content of Drawings of Six Year-Old Children from Turkey?', European Journal of Scientific Research, 36(2): 251-259 (2009)- Alan İndeksli - 2009
Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
- okul öncesi eğitimde pozitif düşünme ve etkinlik örnekleri - 2023
- Pozitif Düşünme- Okul Öncesinde Pozitif Düşünme ve Etkinlik Örnekleri İçinde- Anı Yayıncılık - 2023
- İyi Oluş ve Pozitif Düşünme, Bebeklikten Ergenliğe İyi Oluş- Pozitif Düşünme Eğitimi içinde pp.1-52(Anı Yayıncılık) - 2023
- Bebeklikten Ergenliğe İyi Oluş- Pozitif Düşünme Eğitimi - 2023
- Gür,Ç. (2022). İyi Oluş ve Pozitif Düşünme. Bebeklikten Ergenliğe İyi Oluş- Pozitif Düşünme Eğitimi içinde s.1-52, Anı Yayıncılık, Ankara. - 2023
- Gür,Ç. (2022). EDİTÖR. Bebeklikten Ergenliğe İyi Oluş- Pozitif Düşünme Eğitimi, Anı Yayıncılık, Ankara. - 2022
- Gür,Ç.(2020). EDİTÖR “Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim (Etkinlik Örnekleriyle 0-3 Yaş)” (2. Baskı), Pegem Akademi, ANKARA. - 2020
- Gür,Ç.(2018). EDİTÖR “Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim (Etkinlik Örnekleriyle 0-3 Yaş)”, Pegem Akademi, ANKARA. - 2018
- Gür,Ç. (2018). 0-3 Yaşta Gelişim. Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim (Etkinlik Örnekleriyle 0-3 Yaş)”içinde s.1-69, Ed. Ç.GÜR, Pegem Akademi, ANKARA. - 2018
- Gür,Ç: (2018). EDİTÖR “Erken Çocukluk Döneminde Gelişim” Pegem Akademi, ANKARA. - 2018
- Gür,Ç. (2018). 0-36 Ay Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı. Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim (Etkinlik Örnekleriyle 0-3 Yaş)”içinde s.71-80, Ed. Ç.GÜR, Pegem Akademi, ANKARA. - 2018
- Gür,Ç. (2018). Fen Eğitimi. Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim (Etkinlik Örnekleriyle 0-3 Yaş)”içinde s.203-229, Ed. Ç.GÜR, Pegem Akademi, ANKARA. - 2018
- Gür,Ç. (2018).Erken Çocukluk Dönemi ve Gelişim. “Erken Çocukluk Döneminde Gelişim” içinde s.1-26. Ed. Ç.GÜR, Pegem Akademi, ANKARA. - 2018
- Altunhan,M. & Gür,Ç. (2018). Fiziksel Gelişim. “Erken Çocukluk Döneminde Gelişim” içinde s.27-42. Ed. Ç.GÜR, Pegem Akademi, ANKARA. - 2018
- Gür,Ç. (2018). “Çocuk Eğitiminde Önemli Noktalar- Genişletilmiş 2. Baskı” Anı Yayıncılık, ANKARA - 2018
- Gür,Ç. (2017). “Eğitimsel ve Sosyal-Duygusal Bakış Açılarıyla Üstün Yetenekli Çocuklar”, Anı Yayıncılık, ANKARA-Türkiye (Ekim, 2017) - 2017
- Çağla Gür, 'A Guide for Developing Parenting Styles: If You Were S/he, What Would You Do?', Trafford Publishing,Bloomington, USA (ISBN: 9781426954740), Basım Yılı:2011 - 2011
- Çağla Gür ve Fulya Z.Temel (2006) Sanat Eğitim Programının Üst Sosyo-Ekonomik Düzeyden Gelen Altı Yaş Üstün Yetenekli Çocukların Çizim Becerilerine Etkisi (Bu tez çalışması Routledge Yayınevi tarafından Amerika'da yayımlanan The Silver Drawing Test and Draw a Story (Rawley Silver,2007) adlı kitapta Use of the Silver Drawing Test and Draw a Story by Practitioners Abroad-Turkey (sayfa 210 )konu başlığı altında özetlenerek anlatılmış ve sözkonusu kitabın kaynakça bölümünde kaynak olarak gösterilmiştir. - 2007
Diğer yayınlar
- Uluslararası Pozitif Okullar ve İyi Oluş Kongresi Tam Metin Bildiriler Kitabı ve Özet Bildiriler Kitabı - 2023
- Uluslararası Pozitif Okullar ve İyi Oluş Kongresi-Editor - 2023
- Zirvede birkan uzun resim yarışması ve sergisi-juri - 2023
- Uluslararası Pozitif Okullar ve İyi Oluş Kongresi - 2023
- Asian Journal of Instruction (Dergipark) 1st International Positive Schools &Well-Being Congress Special Issue Editor (2023/11/Special Issue) https://dergipark.org.tr/tr/pub/aji/issue/80069 - 2023
- Pozitif Okullar Çalıştayı Raporu- Çalıştay Başkanı - 2022
- - Çağla Gür, Nurcan Koçak, Arzu Demircan ' Okul Öncesinde Çok Boyutlu Bakış Açılarıyla Düşünme Eğitimi ' , Ankara, Anı Yayıncılık ( 2016) - 2016
- Atıfta Bulunan Eser :Alesi,M., Rappo,G. Ve Pepi,A. (2015). Emotional Profile and Intellectual Functioning. Sageopen, DOI: 10.1177/2158244015589995 - 2015
- Atıfta Bulunan Eser :Kürtüncü,M., Akhan, L.U., Sevecen,Ç. (2014). Geleneksel Türk Ebru Sanatının kronik hastalığı olan çocukların terapisi üzerine etkisi. International Journal of Human Sciences, 11(2), 598-608. - 2014
- 5. Atıf Yapılan Eser Gür, Ç. (2012). Turkish marblıng and gifted children. İnternational Journal of Learning and Development, 2 (6), 86-92. http://dx.doi.org/10.5296/ijld.v2i6.2555 - 2012
- 4. Atıf Yapılan Eser:Gur C. (2011). Do gifted children have similar characteristics?: Observation of three gifted children. Procedia'Social and Behavioral Sciences, 12, 493-500. - 2011
- -Çağla Gür 'Çocuk Eğitiminde Önemli Noktalar- Etkili Anne Babalık Üzerine', İkinci Adam Yayınları, İstanbul. Basım Yılı: 2011 . - 2011
- Çağla Gür, 'Üstün Yetenekli Kızlar', III. Uygulamalı PDR Kongresi, Ankara, 10-11-12 Aralık 2010 - 2010
- 1. Nasser Rashidi, Farman Faham (2011)- The Effect of Classical Music on the Reading Comprehension of Iranian Students ' Theory and Practice in Language Studies, 1(1):74-82. Atıf Yapılan Yayın: Is There Any Positive Effect of Classical Music on Cognitive Content of Drawings of Six Year-Old Children from Turkey?-European Journal of Scientific Research, 36(2):251-259(2009). - 2009
- 2. Aldalalah, A. Osamah, Soon Fook, Fong (2010)- Music Intelligence and Music Theory Learning: A Cognitive Load Theory Viewpoint- I'3nternational Journal of Psychological Studies, 2(2): 150-158. Atıf Yapılan Yayın: Is There Any Positive Effect of Classical Music on Cognitive Content of Drawings of Six Year-Old Children from Turkey?-European Journal of Scientific Research, 36(2): 251-259 (2009). - 2009
- 3. Aldalalah, M. Osamah, Soon Fook, Fong (2010)- Effects of Computer-Based Instructional Design among Pupils of Different Music Intelligence Levels- - International Journal of Human and Social Sciences, 5(3):168-176. Atıf Yapılan Yayın: Is There Any Positive Effect of Classical Music on Cognitive Content of Drawings of Six Year-Old Children from Turkey?-European Journal of Scientific Research, 36(2):251-259 (2009). - 2009
- Çağla Gür, 'Philosophical Activities for Young Children', XIII ICPIC Conference, International Council of Philosophical Inquiry with Children (University of Jerusalem, 4-7 Haziran, 2007) - 2007
- Çağla Gür 'Sevgi, Aynalar, Mutluluk', Anne Bebek 2001/1:86-87(2001) - 2001
- Çağla Gür ' Hayallerimizi Çocuğumuzda Yaşatmak', Anne Bebek 2001/2: 85-87 (2001) - 2001
- Çağla Gür ''Tuvalet Eğitimi: 'Bezimi Seviyorum', Anne Bebek 2001/8: 34-38(2001) - 2001
- Çağla Gür 'Dünyaca Tanınmış Başarılı Hiperaktifler Var', Anne Bebek 2001/11: 58-60(2001) - 2001
- Çağla Gür 'Çocuğunuza Dokunmanın Getirdiği Mucize'Anne Bebek 2000/3: 54-56(2000). - 2000
Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI,SSCI,Arts and Humanities)
- Gür, Ç., Eser,B. (2023). “Positive Thinking Practices in Schools”. Problems of Education in the 21st century, 81 (4), 462-480. https://doi.org/10.33225/pec/23.81.462 - 2023
- Gür, Ç., & Eser, B. (2023). Pozitif Düşünme okul öncesi çocuklarda pozitif öğrenme davranışlarını yordamakta mıdır? - 2023
- Kim?Ne? Nasıl? Standart bir öğretmen toplantısından okul öncesi pozitif düşünme projesine - 2022
- Korkmazhan,N. & Gür,Ç. (2020). “Examination of preschool teacher’s views on the use of open-ended unstructured material”. Ponte International Journal of Sciences and Research,76 (9/1):227-240.http://dx.doi.org/10.21506/j.ponte.2020.9.17 –N.Korkmazhan’ın Y.Lisans Tezinden Üretilmiştir-Tez Danışmanı: Ç.Gür -AHCI - 2021
- Korkmazhan,N. & Gür,Ç. (2020). “Examination of preschool teacher’s views on the use of open-ended unstructured material”. Ponte International Journal of Sciences and Research,76 (9/1):227-240. - 2020
- Gür,Ç. , Dağaşan,D., Bingöl,B.& Bayramoğlu,G. (2018). “KKTC Lefkoşa Surlariçi Bölgesinde Yaşayan 0-6 Yaş Çocuğu Olan Göçmen Anneler ve Çocuklarına Yönelik Nitel Bir Çalışma”. Tarih, Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 7(1): 628-646.ESCI - 2018
- Gür,Ç.& Koçak,N. (2018). “The Effect of TMPT Program on Pre-School Children’s Social Problem Solving Skills”. Eurasian Journal of Educational Research, 73: 77-94. - 2018
- Gür,Ç.& Koçak,N. (2018). “The Effect of TMPT Program on Pre-School Children’s Social Problem Solving Skills”. Eurasian Journal of Educational Research, 73: 77-94. (Q3) - 2018
- Gür,Ç.,Koçak,N & Sağlar,M. (2017). “Çok Boyutlu Bakış Açılarıyla Düşünme Eğitimi Programının 5 Yaş ve 6 Yaş Grubu Çocukların Okul Olgunluğu Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi”. Eğitim ve Bilim, 42 (189): 153-165. –SSCI (Q3) - 2017
- Gür,Ç.,Koçak,N. & Demircan,A. (2016). “Okul Öncesinde Çok Boyutlu Bakış Açılarıyla Düşünme Eğitimi”, Anı Yayıncılık, ANKARA-Türkiye (Eylül, 2016) - 2016
- Gür,Ç., Koçak,N.,Demircan, A., Uslu,B.B.,Şirin,M. Ve Şafak,M. Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 48-60 Ay Çocukların Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi.Eğitim ve Bilim, 40(180):13-23(2015) ' SSCI - 2015
- Gür,Ç., Koçak,N., Şafak,M., Şirin,N., Demircan, A., Koç,İ. Ve Yapar,M. (2015). The Views Of Early Childhood Teachers On Values Education And The Problems They Encounter. International Journal of Education and Research. 3(1) ,315-328. Alan İndeksli - 2015
- Çağla Gür, 'Physics in Preschool', International Journal of the Physical Sciences, 6(4): 939-943 (2011)- SCI - 2011
- Çağla Gür, "Ethics in Preschool Administration", African Journal of Business Management, 5(19):7770-7775 (2011)- SSCI - 2011
- Çağla Gür ve F.Z.Temel 'The Effects of the Art Education Program on Drawing Skills of Six-Years-Old Gifted Children in the High Socio-Economic Status in Turkey', Australasian Journal of Early Childhood, 35(3):87-94 (2010) - 2010
Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
- Çağla GÜR, Nurcan KOÇAK,Nalan SALTIK, Dilek AKKOÇ, Zuhal DUMAN, Çiğdem KAYABAĞDAŞ,Elif DEMİR,Zübeyde KARA (2016). Üstün Yetenekli ve Tipik Gelişim Gösteren İlköğretim 1. Kademe Çocuklarının Sosyal Davranışlarının İncelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE e'ISSN: 2147-1606 Vol 5 (2), 2016, 33 ' 49. Alan İndeksli - 2016
- Gür,Ç., Koçak,N., Şirin,N., Şafak,M. Ve Demircan, A. (2015). İlköğretim Öğretmenlerinin Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri Ve Karşılaştıkları Güçlüklerin İncelenmesi : Ankara Örneği. Asya Öğretim Dergisi www.e-aji.com [Asian Journal of Instruction] e-ISSN:2148-2659 2015 ' 3(1), 78-91- Alan İndeksli - 2015
- Gür,Ç., Koçak,N., Gören, A.B.,Şafak,M. Ve Şirin,N. (2015). A Study on Children's Drawings during Pre-School Period in Terms of Love Concept .Okul Öncesi Dönemde Çocuk Çizimlerinde Sevgi Kavramı Üzerine Bir Araştırma. Middle Eastern & African Journal of Educational Research.16, 59-73.- Alan İndeksli - 2015
- Gür,Ç., Koçak,N., Pirpir,D.A.(2014) Meslek Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Umutsuzluk Davranışlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE 3 (4), 2014, 10 - 23 ' Alan İndeksli - 2014
- Çağla Gür Çocuklarla Felsefe", Civilacademy Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2):43-54, (2010) - 2010
- Ayşe Aksoy ve Çağla Gür, 'Ortadoğu'da Aile Yapısı ve Çocuğa Bakış', Gazi Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, Mart 2008, 16(1):49-60 (2008) - 2008
Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
- Gür,Ç. (2015). 2-3 Yaşındaki Üstün Yetenekli Çocukların Oyuncak Tercihlerinin Araştırılması. Uluslararası Oyun ve Oyuncak Kongresi (7-8 Mayıs 2015 Erzurum) Bildiriler Kitabı, 389-398. - 2015
- Çağla Gür, 'Do Gifted Children Have Similar Characteristics?: Observation of Three Gifted Children', International Conference on Education and Educational Psychology(ICEEPSY 2010), 2-5 December 2010, Cyprus, Procedia-Social and Behavioral Sciences, vol. 12(2011): 493-500 - 2011
- Çağla Gür, 'Philosophy in the Early Years', International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2010), 2-5 December 2010, Cyprus, Procedia-Social and Behavioral Sciences, vol. 12 (2011): 501-511 - 2011
- Çağla Gür, "Çocuklar için Felsefe", 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 Nisan 2011, Antalya/Türkiye, International Conference on New Trends in Education and Their Implications Tam Metin Bildirileri Kitabı, s.1312-1318 - 2011
- Çağla Gür, ;Üstün Yetenekli Çocukların Karşılaştığı Sosyal ve Duygusal Problemler ve Bu Problemlerin Çözümüne İlişkin Öneriler: Arkadaş Edinme Sorunu, Alay Edilme, Anksiyete-Endişeler ve Aşırı Mükemmelliyetçilik ", 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 Nisan 2011, Antalya/ Türkiye, International Conference on New Trends in Education and Their Implications Tam Metin Bildirileri Kitabı, s.1319-1326 - 2011
- Çağla Gür, ;Üstün Yetenekli Çocuklar İçin Program Geliştirme", III. Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4-7 Mayıs 2011, Girne/ KKTC, III. Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Kongre Kitabı-Tam Metin Bildirileri Kitabı, s. 111-122 - 2011
- Çağla Gür, ;Okul Öncesinde Ahlak Gelişimi", III. Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4-7 Mayıs 2011, Girne/ KKTC, III. Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Kongre Kitabı-Tam Metin Bildirileri Kitabı, s. 1836-1846 - 2011
Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
- . Gür,Ç. (2014).Üstün Yetenekli Genç Kızları Yetişkin Olma Sürecinde Neler Bekliyor? Problemler Ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Çalışma. Dezavantajlı Gruplar Eğitim ve İstihdam Sempozyumu (6-7 Kasım 2014 Kocaeli) Bildiri Kitabı ,153-161. - 2014
Yönetilen Tezler
Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri
- Eman Muhammed Bin Halabi-Examination of the views of primary school teachers on motivation strategies used in their work environment - 2023
- Tuğçe YILDIZ (2021)KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ’NDEKİ İLKOKUL YÖNETİCİLERİNİN ÇATIŞMA ÇÖZME STRATEJİLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ - 2021
- Havva Gül (20.05.2021). OSB (Otizm Spektrum Bozukluğu), DEHB (Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu) ve Tipik Gelişim Gösteren Çocukların Ebeveynlerinin Problem Çözme Becerileri, Stresle Başa Çıkma Tarzları ve Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Zihinsel Engelliler Öğretmenliği Bölümü, Lefkoşa, KKTC. - 2021
- Şermin Kuset (2020). “Çocuğu Okul Öncesi Eğitimine Devam Eden Göçmen Ebeveynlerin Çocuklarının Eğitimine Yönelik Davranışlarının İncelenmesi”. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü, Lefkoşa, KKTC. - 2020
- Nilüfer Korkmazhan (2020). “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Açık Uçlu Yapılandırılmamış Materyal Kullanımına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü, Lefkoşa, KKTC. - 2020
- Leyla Bartin (2020) Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Çocuklarının Cinsel Eğitimi ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi (KKTC Örneği) Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Zihinsel Engelliler Öğretmenliği Bölümü, Lefkoşa, KKTC. - 2020
Projeler
- Pozitif Okullar (Pozitif Düşünme Eğitimi) Projesi, Proje Yürütücüsü (KKTC MEB, Başbakanlık UMK, UKÜ ve UFÜ ortaklığında)
- “Mutluluk Sanatı-Pozitif Düşünme ve Öznel İyi Oluş Projesi--Proje Yürütücüsü Başbakanlık Uyuşturucu ile Mücadele Komisyonu, KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı Ortak Hizmetler Dairesi, KKTC Başbakanlık Uyuşturucu İle Mücadele Komisyonu, Uluslararası Kıbrıs Ü., Girne Belediyesi, Değirmenlik Belediyesi, Lefkoşa Belediyesi (Proje No. UMK-2021-01)- Proje kapsamında 400 öğretmen ve 75 anne eğitim almıştır. Projenin II. Dönem basamağında, anne eğitimleri devam ederken, okul öncesi, sınıf öğretmenliği, pdr ve branşlar ile mikro uygulama çalışmaları gerçekleşmektedir. Proje sonunda okul öncesi, sınıf öğretmenliği ve pdr alanlarında KKTC Talim Terbiye Kurumu onaylı etkinlik kitapçıkları yayınlanacaktır. (01/09/2020-01/10/2021)
- “Araştırmacı Eğitimi Online Öğrenme Ortamının ve Sisteminin Geliştirilmesi ve Tasarımı” Projesi (AR-GE projesi, 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu ile Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanununun uygulanmasına ilişkin diğer usul ve esasları ile 10.08.2016 tarihinde yürürlüğe giren Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Uygulama Yönetmeliği kapsamında Cumhuriyet Üniversitesi, Cumhuriyet Teknokent 229 nolu AR-GE ofisinde faaliyet gösteren Hiras Yazılım Eğitim ve Danışmanlık LTD.ŞTİ., 150.000 TL bütçeli KOSGEB Projesi), 24/12/2019 – 24/11/2020- Araştırmacı
- 'Biz Değeriz' Projesi, 07.12.2012-05.04.2013, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Araştırmacı ve eğitmen (2012-2013)
- Öznel İyi Oluş Projesi (Anneler için) -Proje Yürütücüsü KKTC Başbakanlık Uyuşturucu İle Mücadele Komisyonu, Girne Belediyesi, Değirmenlik Belediyesi, Uluslararası Kıbrıs Ü. (Proje No. UMK-2020-01)
- 'Okul Öncesinde Davranış Geliştirme Merkezli Sosyal Yeterlilik Programını Yaygınlaştırma Projesi ( BAP Projesi- Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü), 01.09.2013-01-12.2014 - Proje yürütücüsü
- 'Çok Boyutlu Düşünme Yaklaşımının Okul Öncesi Dönem Çocukları Üzerinde Bilişsel ve Duygusal Etkilerinin İncelenmesi ( BAP Projesi), 01.09.2015-01-07.2016 - Proje yürütücüsü
Çalışma Alanları
- Çocuk gelişimi, düşünme eğitimi,pozitif düşünme, üstün yetenekli çocuklar, olumlu düşünme, mutluluk